mardi 26 novembre 2013

Alaselän jäykkyys ja jomottava kipu aamuisin

Alaselkä on alkanut vaivata. Nyt kohta n. 1,5 kk:n ajan alaselkä on ollut jäykkä ja kipeä aamuisin. En ole loukannut itseäni mitenkään, vaan vaiva on tullut ikään kuin varkain. Olen yrittänyt googlettaa, mutta mitään oikein natsaavaa ei ole osunut silmään. En oikein selkrankareumankaan kohderyhmään (onneksi!) kuulu (nainen, 22 v). Lisäksi mitään muita oireita ei ole, kuin tosiaan tuo selän jäykkyys ja ikään kuin jomottava kipu joka aamu, ja lisäksi usein vähänkään pidemmän istumisen (esim. luennon, 2 h) jälkeen. Sängyssä ei pitäisi olla vikaa. Patja on, jossei nyt kaupan kallein, niin ei sieltä huokeimmastakaan päästä. Sellainen lämmön mukaan hieman muotoutuva (Tempur??), joka on ollut minulla n. 2 vuotta, ja nämä selkäkivut ovat vaivanneet siis n. puolentoista kuukauden verran. Tämä syksy on kyllä ollut koulun puolesta kamalan kiireistä, ja kyllä, olen istunut aivan liikaa, ja liikuntaa olen ehtinyt harrastaa vähemmän kuin normaalisti. Vastaavasti olen kuitenkin yrittänyt harrastaa ehkä jopa hieman aiempaa enemmän kehonhuoltoa. (Venyttelyä, putkirullausta, tennispallolla hieromista jne.) Ei tuo kipu nyt sentään toimintakykyä lamauta vaan se hälvenee kyllä, kun pääsee paikkallaanolon jälkeen hieman käppäilemään, mutta onhan se epämiellyttävä vaiva. Ja hieman huolestuttaakin, kun jo näin nuorena joutuu kärsiä tuollaisista vaivoista, että mitenköhän rampa olen kymmenen vuoden päästä.. :jahas: Mihinköhän osoitteeseen vaivan kanssa kannattaisi suunnata? Olen hieman skeptinen yleislääkäreitä kohtaan, sillä mitään buranareseptiä en tarvitse (pärjään kyllä ilmankin.) Sen sijaan haluaisin tietää MIKSI selkä on kipeä, tai vielä parempaa, saada kivun kokonaan pois. Aloitin nyt uuden alaselkäketjun, kun minusta tää vaiva on spesifi, kun se haittaa lähinnä aamuisin, mutta jos moderaattorien mielestä tää menee yleisen alaselkäjumituksen alle, niin feel free to destroy this topic.





via Pakkotoisto.com http://www.pakkotoisto.com/vammat-ja-lihashuolto/119570-alaselan-jaykkyys-ja-jomottava-kipu-aamuisin/

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire