mercredi 23 octobre 2013

Työttömät jotka eivät haluaisi olla työttömiä?

Monessa ketjussa on toitotettu kuinka pirun vaikeaa on päästä töihin, Minua kiinnostais paljon mistä tämä johtuu?

Jos olet työtön..

Oletko valmis vaihtamaan alaa, eli kelpaako sinulle vaikkapa se taksikuskin homma?

Pidätkö tiukasti kiinni koulutuksestasi? tarkoitan tällä sitä että etkö voi esim: ajaa taksia jos sinulla on vaikkapa merkonomin koulutus.

Mitä olet valmis tekemään työpaikan saadaksesi, Jos ei töitä löydy 20km säteeltä oletko valmis muuttamaan tai liikkumaan enemmän.

Edelliseen liittyvää jos alallasi on huono työllisyys oletko valmis opiskelemaan lisää?

Kelpaako sinulle väliaikaisesti paskaduunit?

Kuinka paljon teet hommia markkinoidaksesi itseäsi? Tällä tarkoitan sitä että tehdään muutakin kuin odotetaan että joku tulee hakemaan kotoa töihin.



Tämän ketjun aloitus lähti ihan puhtaasti siitä että ajattelen itse ammatinvaihtoa, ja olen kartoittanut mahdollisuuksiani JA olen nyt viimeisen puolen vuoden sisällä tehnyt sellaisen johtopäätöksen ettei mun tarvitsisi olla juurikaan työttömänä, jos en haluaisi mun on vaikeaa ymmärtää miksi jonkun muun nuoren aikuisen tarvitsisi?..

Siivous/taksi/Vartiointi ala näyttäisi vetävän aika hyvin ihmisiä jopa niin paljon ettei paikkoja saada täytettyä..

Olen myöskin kysellyt 2 eri koulutusta joihin ei hakijoita tunnu oikein olevan ja työllistymistilanne on aloilla erittäin hyvä.. Toisen koulutuksen kesto olisi 12kk ja toisen 18-24kk

Yrittämisestäkin on nykyään tehty suhteellisen helppoa on starttirahoja, on osuuskuntia ymym

Keskustelua?





via Pakkotoisto.com http://www.pakkotoisto.com/talous-politiikka-uskonto/118999-tyottomat-jotka-eivat-haluaisi-olla-tyottomia/

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire