mardi 25 mars 2014

Kamppailulajin ( BJJ ) Harrastajan Perusvoima/Maksimivoima, Millainen jako

Hei !



Olen harrastanut judoa 5 vuotta ja siirtynyt tämän vuoden alussa brasilian jiu-jitsuun.

Kuntosalilla olen käynyt treenaamassa kohta vajaa 2 vuotta aktiivisesti, Olen 181cm, 79kg.

Ruokavalio on kunnossa, olen juuri saanut dietin ohi ja nyt jatkuu sitten noin nollissa pysyminen treenien suhteen.





Punttiohjelma on monipuolinen, tulee tehtyä paljon erilaisia liikkeitä, eri mittaisia sarjoja yms. ( Joka viikko on erilainen treeniohjelma (7vkon kierrolla), paitsi isot liikkeet pysyvät samoina )



Dietin jälkeen kun tuli kokeiltua maximeja, Penkki 95kg, Takakyykky 140kg, Maastaveto 145kg.





Olen pohtinut paljon, kun tahdon tähdätä BJJ:ssä kilpailemaan, Saanko sillä nostettua VOIMA tuloksiani, jos esim pidän 3 kuukautta perusvoima kautta ( Jokaisessa liikkeessä toistojen määrät 8-12 ) ja sitten pidän kuukauden ajan Maksimivoimakautta jossa vähennän toistojen määrän 5-7 max.



Tähän asti tehnyt Penkkiä, Maastavetoa 5x5 / 5/3/1 menetelmillä, Ja Kyykkyä 3x6 / 3x4 ja ne ovat tuntuneet toimivan.





Toivon että joku kamppailulajeihin perehtynyt osaisi vastata tähän Voimankehittymis kysymykseen, Tottakai otan vastaan kaikki neuvot mitä teillä on antaa perus voimankasvattamisesta !



PS tämä koskee nimenomaa tuota perusvoima/maksimivoima osiota, tottakai sitten kilpailukaudella puntti muuttuu räjähtäväksi.





via Pakkotoisto.com http://ift.tt/1dnIeAA

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire