mardi 25 novembre 2014

pitkäselkä - selkäkivut. Kyykkääminen!

Jou!



Sama aihe varmasti löytyy jo, en epäile hetkeäkään. Opettelen käyttämään sivuja..



Olen 20-vuotias ja tuoreilla selkäkivuilla marinoitu nuorimies. Olen aina luullut tekeväni kaiken oikein, selkäsuorana ja sitä rataa. Fysioterapeutti sanoi alaselän olevan 'virheasennossa' (maha työntyy aavistuksen eteen ja pientä kaarta muodostuu alaselkään.) Ilmeisesti pitkän selän takia. Olen harjoitellut selän asentoja ja sisäistänyt ne, ymmärrän mikä on vikana. Alaselän suorassa pitäminen ja notkon välttäminen on vaan helvetin vaikeaa, pitkän selan takia. Kyykkäämisessä alaselkä menee lähes pakosti notkolle, varsinkin keskivaiheessa, kun rojut ovat selässä ja olen kyykyssä, vaikka kuinka koittaisin pitää selän suorana. Ilmeisesti tämä pitkällä aikavälillä on aiheuttanut kovia kipuilua alaselkään. Olen hakemassa Pelastusopistoon ja treenaan kovaa, enkä voi sitä lopettaa, kuuluu elämään. Yhteenveto: alaselkä ei mitä ilmeisemmin kestä kyykkäämistä, ennen selän suoraan saamista. Mikä on siis mahdollisimman selkäystävällinen ja kuitenkin mahdollisimman tehokas ja kokonaisvaltaisesti kehittävä jalkatreeni, kyykkäämisen sijaiseksi. Kysyn siksi, koska esim. jalkaprässistä ei ole kokemusta ja kaikki kuulema palaute on paskaa näiden laitteiden osalta. Rakentavat palautteet ja vastakset - kiitos!





pitkäselkä - selkäkivut. Kyykkääminen!

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire