mardi 27 mai 2014

Apua aloittelevalle dieettaajalle!

Elikkä tarttisin yksinkertaisesti dieettivinkkejä aloittelijalle. Olen 18v ja 153cm/45kg. Tarkoitus ei ole pudottaa painoa (vaikka samallahan se putoaa..) vaan päästä eroon ylimääräisestä rasvasta. Käyn salilla 3-4krt viikossa ja mulla on 2-jakoinen ohjelma. Tavallisen kalorinsaannin tulisi laskujeni mukaan olla mulla n. 1500kcal/pv. Ilman dieettiäkin on vaikeuksia saada ton verran ruokaa alas.. :down: Ruokavalio on vähän retuperällä (olen perso makealle ja lautaselta harvoin löytyy mitään vihreää..) ja vaikka syön 3-4 tunnin välein niin en syö tarpeeksi.



Laskeskelin tämän päivän syömisiä ja kaloreita on tähän asti tullut vaan n. 900kcal. Pitääkö vaan alkaa kasvattaa annoskokoja pikku hiljaa? Nyt kun oon päättäny muuttaa ruokavaliota hieman terveellisemmäksi niin kalorimäärää on vielä vaikeampi saavuttaa (eli kun ei oo niitä herkkuja nostamassa sitä :D ). Tiedän myös että liian vähäinen rasvan saanti voi vaikuttaa hormonitoimintaan negatiivisesti. Mitkä olis hyviä rasvanlähteitä (tiedän kyllä että tulisi suosia kasvirasvoja mutta niistä ei tunnu tulevan tarpeeksi rasvaa)?

Sairastan myös todella usein (jopa kerran kuukaudessa) minkä takia säännöllinen liikunta vähän kärsii. Ehkä terveellisempi ruokavalio auttais siihenki ongelmaan, koska omasta mielestäni nukun ja liikun suht hyvin. Vai pitäiskö vaan alkaa lappaa jotain vitamiineja?





via Pakkotoisto.com http://ift.tt/1ioBY8v

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire