mardi 22 juillet 2014

Ylipainoisesta nuoresta normaalipainoinen?

Moro kaikille.



Oon vasta 14 vuotias kersa (poika) jolla on ollut painon kanssa ongelmia jo lapsuudesta. En ole ikinä harrastanut juuri mitään liikunnallista joten olen vain sohvaperuna. Olisin kiinnostunu salilla käymisestä mutta itsetunto ja itsevarmuus ei riitä. Ex-koulukiusattuna ja lohtuayöjänä lihoin vielä sellaset 10kg. Painoa löytyy 82,5kg ja pituutta 164cm (huhtikuu).



Oon muuttanu tapoja jo todella paljon, jättäny kaiken epämääräsen roskan. Painon nousu on hiljentyny 10kg/vuosi --> 4-6kg/vuosi. Joten ylipainoa on kertyny "kasvussa" eli hiljalleen tullut enemmän ja enemmän. Myös kävelyä tulee koulumatkoista nykyään 30min/päivä. Tiedän että tässä iässä hormoonien taso on vasta puolillaan mutta en keksi muuta harrastusta koska itselläni on aukrioteettisietovamma ja oon aina vihannu sitä kun joku käskee tekemään sitä sun tätä. En tuu edes toimeen liikunnanopettajan kanssa ja siksi hän antaa vitosia liikunnasta.



Mietinkin tässä sellasta tavoitetta etttä laihduttaisin 17,5kg vuodessa. Olisiko ihan mahdoton tavoite? Oon kuullu kaikkea huhua diettaamisesta kasvuiässä ja jos ne todellakin pitää paikkaansa niin pitäiskö vaan sitten yrittää syödä mahdollisimman monipuolisesti ja puhtaasti? Oon ajatellu aloittaa arnoldin kuusikosta ja mietinkin että kanattaako tätä "projektia" miettiä laihdutuksena vai harrastuksena. Mulla on lihaskunto ihan p*****a ja haluun sitä parantaa ja saada massaa lisää.



Haluan laihtua terveyden vuoksi ja haluan näyttää muille (kiusaajille myös) että en ole vain "se lihava poika". Entisenä koulukiusattuna en vain uskalla mennä salille, pelkään että minut tuomitaan heti.



Joten mitä mielipiteitä teillä on? Mitä teidän mielestä pitäisi tehdä? Miten pitäisi ajatella "salipelkoa"?





via Pakkotoisto.com http://ift.tt/1sOQr6Y

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire