vendredi 26 décembre 2014

Järjetön lihaskasvu

Eli olen käynyt salilla jo pari vuotta, mutta kunnon ohjelmaa olen noudattanut vasta reilut puoli vuotta, joista 10vk olin tauolla nilkan katkenneiden nivelsiteiden takia. Nyt tämän syksyn olen käynyt salilla suht aktiivisesti 2-3 krt/vko, vähän omien kiireiden mukaan. Eli mitään ihan älytöntä treeniä en ole vetänyt ja välissä on ollut viikkoja jolloin en ole kerennyt käydä ollenkaan. Musta vielä sen verran että olen 17-vuotias tyttö, pituus 167 ja paino viime keväänä 55-60kg, nyt 70kg. Mun ongelmana on siis se, että mun lihakset on kasvaneet joka puolelta todella paljon, vaikka naisille aina toitotetaan ettei lihaskasvua tarvitse pelätä. Enkä siis todellakaan liioittele kun sanon näin, sillä en mahdu enää 4kk sitten käyttämiini shortseihin, koska reidet ja peppu ovat kasvaneet niin paljon. Melkein kaikki farkut ovat myös jääneet pieneksi eivätkä nouse enää reisistä ylöspäin. Samoin kaikki paidat ja etenkin jakut ovat jääneet pieneksi hauiksen kohdalta. Kesällä laihduin pari kg, ja syksyn aikana on tullut 10kg lisää. Tällä hetkellä painoindeksi näyttää lievää ylipainoa, vaikka en todellakaan ole lähelläkään ylipainoista. Voiko nämä ylimääräiset 10kg siis olla lihasta ja voiko lihasmassaa muka oikeasti tulla noin paljon yhtäkkiä? Mun treeniohjelman teki personal trainer, ja ohjelman on tarkoitus kasvattaa lihasmassaa ja voimaa(?)(missä se onnistui vähän turhankin hyvin...) ohjelma on jaettu yläkroppaan ja alakroppaan, toisessa jalat ja vatsa ja toisessa selkä ja kädet. Toistoja on 11, sarjoja 3 ja painoja sen verran että jaksan juuri ja juuri tehdä viimeisen toiston. Pelkkä lihominenkaan ei ole todennäköistä, sillä treenaan muuten 3krt/vko, syön terveellisesti enkä ole muuttanut elämäntapojani mitenkään.





Järjetön lihaskasvu

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire