mardi 23 décembre 2014

Voimaa lisäävä saliohjelma naiselle

Hei kaikki!

Ensin vähän taustoja alkuun:

Olen 19-vuotias nainen ja saliohjelman teon kanssa oon nyt pähkäillyt jonkun aikaa. Salilla oon käynyt aktiivisen epäaktiivisesti 3 vuotta, josta viimeisen puol vuotta tiheämmin. Ohjelmaa mulla ei kuitenkaan ole ikinä ollut, vaan olen tehnyt vaihdellen mitä huvittanut. Kuitenkin olen treenannut niin, että olen ihan puhki treenin jälkeen ja paikat tulee kipeäksi, enkä mitään 2kg käsipainoilla vitkuttelua.



Nyt kuitenkin kaipaisin enemmän tavoitteellisuutta salitreenaamiseen. Tavoitteenani olisi voimatasojen lisääminen ensisijaisesti. Toki en ota ollenkaan pahakseni jos jotain tarttuisikin. Haluaisin esim. pystyä tekemään leukoja yms.. Neljä kertaa viikossa salia olisi varmaan aika hyvä, kun muutakin urheilua tulee tehtyä. Olisiko siis ohjelman hyvä olla kaksi- vai nelijakoinen? Vai kenties kolmi? Ja olen ymmärtänyt että voiman lisäämiseen sarjojen tulisi olla aika lyhyitä?



Eli olen aika pyörällä päästäni, joten ohjeita kaivataan! Mitä liikkeitä olisi hyvä sisällyttää ja millä sarjoilla, ja entäs tauot? Kiitos valmiiksi jo avusta!



- - - Updated - - -



Ainiin lisäisin vielä, että tällä hetkellä harrastustaustan vuoksi jaloissani on paljon enemmän lihasmassaa suhteessani käsiin.





Voimaa lisäävä saliohjelma naiselle

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire